3.1.18

Рекомендуємо-плануємо-використовуємо

Важливе значення для роботи бібліотеки має рівень професіоналізму працівника, вміння залучати кошти з місцевих джерел та від міжнародних інституцій, вести проектну діяльність. Бібліотечні працівники своєю діяльністю сприяють: відродженню духовності, культури та моралі у суспільстві, підвищенню рівня самосвідомості громад, навиків та бажання до  читання. Враховуючи сьогодення, та швидкоплинність інформації, розвитку ІКТ  бібліотечні заклади поступово перетворюються на багато-комунікаційні центри, де електронні засоби комунікації  рівноправно співіснують з традиційними формами інформації. Бібліотеки прагнуть показати, що вони можуть бути ефективними партнерами  надаючи можливість мешканцям отримати доступ до наявних різноманітних ресурсів, комунікаційних технологій, допомагаючи людям у підвищенні свого освітнього потенціалу, реалізації творчих можливостей.
Основні напрямки бібліотечної діяльності в 2018 році:
-         вивчення місцевої громади, аналіз локальних читацьких інтересів, формування позитивного образу сучасної людини, яка читає
-         розробка соціально-орієнтованих проектів даної тематики, стимулювання суспільних ініціатив в підтримку читання.
-         проводити анкетування, бліц-опитування, творчі акції «Жива книга: історія успіху», фестиваль читацьких історій «Як я зустрів улюблену книгу», оформлення книжкових закладок «Як читач читачу…»   «Вітаємо тебе, майбутній читачу», «День прощення боржників», «Бібліотека без стін» — свято книги за межами бібліотек у велелюдних місцях, парках та скверах  (до Дня слов’янської писемності та культури) тощо.

                 При плануванні слід звернути увагу:
–     місце і роль бібліотек в інфраструктурі громади,
–      доступ до інформації різних верств населення,
–      створення умов для людей з обмеженими фізичними можливостями;
–      розширення реального бібліотечного простору за рахунок віртуального,
–      популяризацію сімейних цінностей,
–      краєзнавство – як збереження культурного насліддя  краю та ідентичності етнічних груп краю.



*    Організація родинного читання і дозвілля:
Організовувати: цикли книжкових виставок «Запрошуємо на сімейну раду», зустрічі з спеціалістами «Як стати успішними батьками», «Шляхи вирішення сімейних конфліктів». Актуальні теми –«Гострі кути сімейного кола», «Одинокість у сім`ї», створення буклетів, закладок «Проблеми в сім`ї? – Відповіді в книгах», «Я і моя сім`я: корисні поради» (підбір сайтів з проблем родини), «Корисні книги  для справжніх господинь», проведення ярмарки ідей «Бібліотека і родина: досвід, ідеї, творчість», вечір сімей, які досягли успіху або прожили разом більше 10 років «Ми бажаємо Вам щастя»).

*    Надання соціальних послуг
Об’єднувати громади для подолання тимчасових труднощів. Соціальні послуги надаються особам та окремим соціальним групам з метою розв’язання їхніх життєвих проблем. Основні принципи надання таких послуг – адресність та індивідуальний підхід, доступність і відкритість, гуманність, законність та ін. Завдання бібліотек з обслуговування соціально-незахищених представників територіальних громад:
Ø виявлення і формування груп потенційних користувачів, які потребують її послуг;
Ø організація  бібліотечно-інформаційного обслуговування з використанням різноманітних форм і методів, в т.ч. нестаціонарних;
Тільки в співпраці  з відповідними службами та організаціями, які займаються такими проблемами, можна організувати роботу. Соціальними партнерами бібліотеки можуть бути: органи влади, районні відділи соціального забезпечення, ФАПи  та амбулаторії, ради ветеранів, освітні заклади, центри зайнятості, волонтери, якими можуть бути студенти вузів, школярі, молоді пенсіонери та ін.
*    Формування здорового способу життя
Проводити  цикли заходів, які включають різні аспекти поняття здорового способу життя і різні форми відображення матеріалу: години здоров`я «Заповіді здоров`я», «Вибираємо життя», диспути, інтерактивні ігри «Хочеш бути здоровим – будь»,  дні здоров`я «Здоров`я як життєвий пріоритет»,  конкурсно-розважальні  програми «Спорт – це здоров`я», екскурсія у світ лікарських рослин «Ми даємо хворобам бій», огляди  літератури «Бережи здоров`я змолоду» та інш.

*    Екологічне виховання
Звернути увагу на проведення поза-бібліотечних заходів. Вести розділи на сайтах чи блогах: «Екологічно небезпечні об`єкти на території Дубровиччини», книжкові виставки «Квіти – усмішка природи», фотовиставки «Стоп-кадр», «Унікальний кадр», «Дива природи нашого краю», акції з охорони та чистоти довкілля: еко-толоки, прибирання берегів річок, території парків, біля пам’ятників та ін.
*    Інтерактивна комунікація користувача і бібліотеки
Інструментом спілкування бібліотек та інтернет-аудиторії є власні веб-сайти та блоги, які пропонують такі електронні послуги для користувачів: віртуальна довідка, електронна доставка документів, електронна розсилка інформації на запит (розповсюдження списків літератури, анонси заходів). Найбільш зручним способом взаємодії з читачем у віртуальному середовищі залишається спілкування у соціальних мережах «Facebook», «Twitter», «Instagram» та ін.). Аудиторії цих сайтів достатньо чисельні, що дозволяє спілкуватися з реальними користувачами бібліотек та залучати потенційних, популяризувати ресурси і послуги, привертати уваги громади до бібліотеки, книги, читання.